TVR
TVR
Dobrý den. Dnes poprvé nebudu psát o naší domácí automobilce, nýbrž o britské, malosériové automobilce TVR. Někteří novináři tvrdí, že nejoblíbenější činností TVR je ohromovat celý svět. Tož já s nimi souhlasím, v průměru vyrobí nanejvýš dvě auta za měsíc, ano to není mnoho, s produkcí Škoda či jiné automobilky vyrábějící pro smrtelníky, se srovnávat nedá. Automobilka v devadesátých letech nahradila stávající dodávaný motor Rover vlastním, jež tým konstruktérů vyvinul od prvního šroubku. Mnoho pozorovatelů tvrdilo, že to přivede automobilku ke krachu. Celkově se vedení snaží co nejvíce omezit míru dodávaných dílů, což se jim daří. Před pár lety se poprvé zúčastnili se dvěma vozy čtyřiadvaceti hodinovky v Le Mans. Za vydatné podpory davů obsadili velice slušné pozice.
Automobilka vyrábí dva modely, Sagaris a Tuscan R. Karoserie tvoří pouze karbonovou (karbon = uhlíkové vlákno) skořápku na trubkovém nosném rámu. Interiér je velmi jednoduchý, avšak pohodlný a bezpečný. Obvykle v kůži a dotykových ploch z leštěného kovu.
V poslední době se s automobilkou hodně obchoduje i jako s celkem. Stále ji někdo prodává a zase kupuje. Holt život miliardářů.
Úplně nejnovější je TVR Tuscan R. Rychlou přepravu vám poskytuje díky maximální rychlosti přes
Auto má skvělý, oslnivý a moderní vzhled (u mě se řadí mezi několik nejoblíbenějších), avšak dle názoru šéfky vypadá jako rozšlápnutý brouk. Inu, názor ponechám na Vás. (Ale že je to auto krásné?)
Tož omlouvám se za případné nepřesnosti, čerpal jsem ze starších zdrojů. Také se omlouvám za kratší délku textu, ale méně je někdy více.
Josef Kala, 1A6
Náhledy fotografií ze složky TVR